Garantie / Klachten
Garantie
Wol uit het Zuiden geeft om haar producten en doet logischerwijze haar best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht is Wol uit het Zuiden aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met Wol uit het Zuiden. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn. Indien u tijdig contact met Wol uit het Zuiden opneemt zal Wol uit het Zuiden zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Wol uit het Zuiden raadt u aan om klachten eerst bij Wol uit het Zuiden kenbaar te maken door te mailen naar info@woluithetzuiden.nl.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.